…Врата се отваря, надниква море или лято,
които отдавна си пратил за някъде в плик.
И всичко така се размества под твойте клепачи,
че даже часовникът спира да тласка света към Потопа,
забива тревожно стрелките в кристала на здрача
и излизаш от времето, както актьорът от ролята.
И става животът вълшебна кутийка, в която
стъкълца си събирал от своето детство нетрайно…
Това са стихове на големия поет Сашо Серафимов, посветени на друг добруджански поет — Краси Бачков.
Който всъщност е художник, но пише такива разкази, че го сравняват с Йовков и О’Хенри. По тях се правят филми (като в един от тях неговите истории са вплетени с тези на Рей Бредбъри). Уж простички и непретенциозни, тези разкази наистина разместват всичко под клепачите ти, отварят врати, през които наднича светът и животът става вълшебна кутийка.
Няма как някой да го каже по-добре от Сашо Серафимов.
Но ето и още едно мнение, на Снежана Галчева от чикагския вествик България СЕГА:
В разказите си Красимир Бачков създава изключително интересни образи на обикновени хора — тези, които не се срещат в лъскави списания, скъпи офиси или по градските булеварди. Но затова пък са толкова пълнокръвни и истински. Описва случки, уж незначителни на пръв поглед, но затрогва сърцето с всеки детайл. Навлиза дълбоко в душевния мир и на най-малкия човек, на децата, на малцинствата, отхвърлени от обществото, на селянина. Виждаме хората с тяхната болка и обреченост, с радостта и възторга от живота. Бих казала с Йовковско майсторство извайва образите и създава усещането за морал, естетика и красота, така както правеше и големият ни класик. Като че ли оживяват образите от онази Добруджа, но с днешните болки, човешки добродетели и недостатъци. Притихваме пред обречеността на селския човек, чул страшната лекарска диагноза, но намерил кураж и достойнство да поиска от уличния музикант да му изсвири истинско българско хоро. Да го изиграе с цялата си душа, свободен и обречен, за последно. В шумното ни ежедневие сетивата ни не долавят прекрасните неща, които само човек с чистотата на дете успява – авторът умее да се вслушва в гласа на животните — глас, който малцина чуват и разбират. Едно счупено краче на птица, детската състрадателност, човешката добродетел – майсторът разказвач ни кара да усетим пълнокръвно света около нас и да вярваме, че можем да го направим по-смислен и по-добър.
Авторът е особено чувствителен към социалната несправедливост, от незаслужената бедност, на която са обречени възрастните хора, лишени от достойни старини, децата, изоставени и безпризорни. В неговите разкази, така както и в живота, човекът е изправен пред избор – да оцелява духовно или физически. Всеки взима решението за себе си. Цената на пъстроцветните „български чорапи“ срещу цената на политическото безчувствие. Читателят избира сам. Авторът не натрапва мнение — той предоставя своя разказ. Умело и разтърсващо.
Роден е в град Добрич, има педагогическо образование и работи като учител по изобразително изкуство. Член е на Съюза на българските писатели, Сдруженията на писателите в Добрич и Варна, съосновател и редактор на в. „Антимовски хан“. Пише разкази и новели, стихове, има публикуван роман. Произведенията му са превеждани на няколко езика – руски, украински, английски, словашки. Има множество награди, последните от които са за разказ в международния литературен конкурс „Изящното перо“, Чикаго, САЩ /2017/, Специална награда в Национален конкурс, посветен на Йордан Йовков „Земя на пеещите колелета“ /2017/ и др. Живее във гр. Варна.
Тук можете да видите един от филмите, направени по неговите разкази:
Режисьор Орлин Милчев — Атила, Сценарий Радослав Петров и Орлин Милчев,
по мотиви от разказа “Докато пари” на Красимир Бачков